طبق آمار رسمی، تلگرام اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و آمار رشد آن، خبر از استقبال عمومی کاربران از این پیام‌رسان می‌ دهد.

telegram

 

طی سال‌های گذشته پیام‌رسان‌ها نقش پررنگی در زندگی دیجیتال مردم دنیا داشته‌اند. به همین دلیل شاهد ظهور تعداد بسیار زیادی پیام‌رسان در مدت‌زمان کوتاهی بودیم و در بسیاری از کشور‌ها، پیام‌رسان‌های بومی مورد استقبال کاربران قرار گرفتند. تلگرام نیز یکی از تازه‌واردان (نسبت به نمونه‌هایی مانند واتس‌اپ و وایبر) است که می‌توان آن را یکی از روبه‌رشد‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جهان دانست.

پیش‌تر با اعلام رسمی پاول دوروف، مدیر‌عامل تلگرام، این پیام‌رسان موفق به عبور از مرز ۲۰۰ میلیون کاربر روزانه‌ی فعال شده بود که موفقیت بزرگی برای آن محسوب می‌شد. 

به ادعای بلاگ رسمی تلگرام، تنها در هفته گذشته، روزانه بیش از ۷۰۰ هزار کاربر جدید به استفاده از این پیام‌رسان روی آورده‌اند که بدین ترتیب، رشد سالیانه‌ی تعداد کاربران تلگرام از ۷۰ درصد عبور کرده است.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرد و مدیرعامل آن با هدف ارائه‌ی حقوق آزادی کاربران، با هیچ نهاد و کشوری همکاری نکرده است. به ادعای مدیر این پیام‌رسان، حتی یک بایت از اطلاعات کاربران در اختیار هیچکس قرار نگرفته است. رمز‌گذاری End-to-end مکالمات نیز یکی از مشخصه‌های اصلی تلگرام است که خبر از امنیت بالای آن می‌دهد.

طبق آخرین آمار موجود، تلگرام تنها ۴۰ میلیون کاربر در ایران دارد و محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان کشور به شمار می‌رود.

با این حال عدم شفاف‌سازی نحوه‌ی درآمد تلگرام طی سال‌های گذشته، بزرگ‌ترین نگرانی کارشناسان بوده است. بسیاری از پیام‌رسان‌ها با فروش استیکر، دریافت وجه از طریق پیام صوتی یا تبلیغات درآمدزایی می‌کنند، اما تلگرام طی ۵ سال گذشته هیچ برنامه‌ی درآمدزایی اعلام نکرده است. طی پیش‌بینی تنها هزینه‌ی نگهداری پیام‌رسان بزرگی مانند تلگرام حداقل پنج میلیون دلار در ماه گزارش شده است

 

منبع : زومیت