اپل به منظور عدم تکرار مشکلات آیفون ۱۰ برای عرضه، تولید آزمایشی آیفون‌های جدید خود را به بهار امسال موکول کرده است.  اپل سال گذشته آیفون 10 را با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی معرفی کرد؛ با این‌حال، کمبود بازدهی تولید ماژول‌ سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی جلوی گوشی باعث شد تا عرضه و فروش پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری اپل تحت‌تأثیر قرار بگیرد. با این‌حال، دیجی‌تایمز ابراز امیدواری کرده است که این مشکل مجدداً در سال ۲۰۱۸ تکرار نخواهد شد؛ زیرا در بهترین حالت، امکان دارد تولید آزمایشی سه مدل از آیفون‌های اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز شود. 

 

iphone x

 

به نقل از منابع مطلع در زنجیره تأمین محصولات اپل، اعلام شده است که تولید آزمایشی آیفون‌های ۲۰۱۸ کمک خواهد کرد تا اپل برای عرضه گوشی‌های جدیدش به بازار با مشکل مواجه نشود؛ ضمن اینکه می‌تواند تعداد کافی آیفون در بازه‌ی کوتاهی پس از معرفی رسمی، پیش‌فروش کند.

در ادامه نیز اعلام شده است که فروش آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ کم‌تر از حد انتظار بوده است؛ اما گمان می‌رود که تولید آزمایشی آیفون‌های جدید، کمک خواهد کرد تا این شرکت دوباره جایگاه خود را در بازار موبایل بازیابد. 

هنگامی‌که آیفون ۱۰ معرفی شد، مینگ‌چی کو اعلام کرده بود که مشکلات موجود برای تولید سنسورهای لازم برای تشخیص سه‌بعدی چهره تا اواخر اکتبر برطرف خواهد شد؛ با این وجود با آغاز پیش‌فروش پرچم‌دار ۲۰۱۷ اپل، عرضه سفارش‌ها به پنج الی شش هفته بعد موکول شد. البته در طی هفته‌های بعد، بازه زمانی که کاربران برای دریافت سفارش خود باید منتظر می‌ماندند؛ کاهش یافت و در نهایت در نیمه ماه دسامبر، آیفون ۱۰ به‌طور کامل موجود شد و اپل آن‌را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کاربران تحویل داد.

در رابطه با محصولاتی که در سال ۲۰۱۸ توسط اپل معرفی خواهند شد، باید اشاره کرد که امسال سه مدل از گوشی‌های آیفون عرضه می‌شود؛ آیفون X (نسل دوم)، آیفون X پلاس و آیفون ۶.۱ اینچی احتمالاً در اواخر تابستان ۹۷ رونمایی خواهند شد. برخلاف سال گذشته که تعداد آیفون‌های اپل با نمایشگر اولد به یک مدل ۱۰۰۰ دلاری خلاصه می‌شد؛ کوپرتینویی‌ها امسال دو گوشی آیفون با صفحه‌نمایش اولد عرضه خواهند کرد که نسخه پایه، نمایشگر ۵.۸ اینچی و مدل رده‌بالا، نمایشگر ۶.۵ اینچی دارد. همچنین آیفون ۶.۱ اینچی با پنل LCD عرضه می‌شود.

انتظار داریم گوشی‌های جدید اپل به صورت رسمی در پاییز ۹۷ به بازار عرضه شوند.

 

منبع : زومیت