آمازون به‌عنوان یکی از اصلی‌ ترین فعالان حوزه‌ی خانه‌ ی هوشمند، می‌تواند بخشی مستقل برای ساخت و ساز و فعالیت در بازار املاک راه‌ اندازی کند. آمازون که از فروشگاه‌های آنلاین تا سرویس‌های ابری و خانه‌های هوشمند را تحت تأثیر خود قرار داده، به‌تازگی سرویس مشاوره‌ی رایگان هوشمندسازی خانه را نیز راه‌اندازی کرده است. خانه‌ی هوشمند از جدیدترین ترندهای بازار فناوری است که شرکت‌های بزرگی همچون آمازون، گوگل و اخیرا اپل، در حال تلاش برای کسب درصد هرچه بیشتری از بازار آن هستند.

سؤالی که با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ی اخیر آمازون مطرح می‌شود، این است که آیا این شرکت در بازار املاک پیشروی خواهد کرد و وارد صنعت ساختمان سازی خواهد شد؟ کارشناسان معتقدند این آینده دور از انتظار نیست. آمازون به‌تازگی چند بازار جدید از خرده‌فروشی تا سلامت و بانکداری را مورد بررسی قرار داده است. پس تصور ورود این شرکت به ساختمان سازی می‌تواند صحیح باشد. به هر حال کمبود ساختمان‌سازی در سال‌های اخیر در ایالات متحده‌ی آمریکا و تمایل برای هوشمندسازی هرچه بیشتر خانه‌های جدید توسط مشتریان، کارشناسان را به این باور رسانده که این بازار، برای حضور آمازون آماده است.

amazon

یکی از پرکاربردترین و مشهورترین محصولات این شرکت در زمینه‌ ی هوشمند سازی خانه‌ ها، دستیار هوشمند الکسا است. این ابزار می‌تواند وظایفی همچون برنامه‌ریزی قرار ملاقات، بررسی وضعیت آتی آب و هوا وحتی تنظیم نور محیط را با استفاده از دستورات صوتی برای کاربران انجام دهد. این شرکت به‌تازگی استارتاپ Ring را خریداری کرده است که در زمینه‌ی تولید زنگ هوشمند و سیستم‌های نظارت تصویری خانگی فعالیت می‌کند. علاوه بر موارد گفته‌شده، این شرکت در حال توسعه‌ی سرویس‌هایی برای سفارش غذا و مواد اولیه و همچنین سرمایه‌گذاری در محصولات کنترل پخت و پز است.

همان‌طور که درابتدای مقاله گفته شد، این شرکت در زمینه‌ی مشاوره برای هوشمندسازی خانه‌ها نیز به کاربران کمک می‌کند. در برخی مناطق آمریکا کارمندان آمازون به‌صورت حضوری به مشتریان مشاوره می‌دهند و در بقیه‌ی نقاط نیز می‌توان از مشاوره‌های آنلاین آن‌ها در جهت هوشمندتر کردن خانه‌ها استفاده کرد. به نظر می‌رسد اگر آمازون قصد داشته باشد ارزش افزوده‌ی بیشتری برای کاربران فراهم کند و خانه‌هایی هوشمندتر و البته دوست‌دار محیط زیست ارائه بدهد، باید خود به ساخت و ساز بپردازد.

در نهایت، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که با ورود آمازون به این بازار، شرکت مطمئن خواهد بود که محصولاتش به‌صورت کامل و به بهترین نحو در خانه‌ های کاربران نصب خواهند شد. در این حالت، تمامی فرآیند در کنترل شرکت خواهد بود. از طرفی، تمامی پیش‌بینی‌ های انجام‌ شده با سوابق آمازون در کسب و کار هم‌ خوانی دارد. این شرکت همیشه ایده‌ هایی هوشمندانه و سرمایه‌ گذاری‌ های استراتژیک دارد.

نظر شما چیست؟ آیا در آینده می‌توان خانه‌هایی با برند آمازون خریداری کرد؟

 

منبع : زومیت