تصمیم قاطعانه، ادامه دادن مسیر و تلقین ذهنی سه مشخصه‌ی اصلی و لازمی هستند که هر فردی برای رسیدن به رویاهای خود باید به آن‌ها پایبند باشد.  انسان‌هایی که در دنیای پر سرعت امروزی زندگی می‌کنند به این واقعیت رسیده‌اند که بدون تلاش به هیچ موفقیتی دست پیدا نخواهند کرد. موفقیت تنها برای کسانی است که هزینه‌ی آن را با تلاش‌های بی‌وقفه‌ی خود پرداخت می‌کنند. هیچ‌یک از افراد موفق یک شبه به جایگاه فعلی خود دست پیدا نکرده‌اند. بلکه با هر بار شکست مصمم‌تر از قبل هدف خود را دنبال کرده‌اند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی سه راه اصلی برای رسیدن به موفقیت می‌پردازیم و روش تقویت آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

success

 

تصمیم: در نقطه‌ی مقابل تعویق قرار دارد

ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید با ۵۰۰ فرد موفق مصاحبه کرده و به یک نتیجه‌گیری کلی دست پیدا کرده است. اینکه افراد موفق در تصمیم‌گیری سریع هستند و در تغییر آن آهسته عمل می‌کنند. به نظر او راز موفقیت بشر در طول تاریخ در گرفتن تصمیم‌های قاطع، مصمم بودن در آن‌ها و نادیده گرفتن تمام اتفاقات ناگوار خلاصه می‌شود.

به‌عنوان مثال اپرا وینفری (Oprah Winfrey) که امروزه به‌عنوان یکی از زنان ثروتمند شناخته می‌شود روزهای بسیار سختی داشت و بارها از شغل خود در تلویزیون اخراج شده بود. اما اجازه نداد این شکست‌ها تأثیری روی زندگی او داشته باشند. او تصمیم قاطعانه گرفته بود تا فعالیت خود را در صنعت رسانه ادامه دهد. اپرا در طی چند سال مهارت‌های خود را تقویت کرد تا این که نهایاتا پیشنهاد ساخت برنامه‌ی تلویزیونی خودش به او داده شد. شوی معروف The Oprah Winfrey Show در ۲۵ فصل ساخته شد و امروزه به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین شوهای آمریکایی در تاریخ شناخته می‌شود. اپرا وینفری می‌گوید: «مهم نیست چه کسی هستید یا در کجای دنیا زندگی می‌کنید، توانایی پیروزی همیشه از خودتان آغاز می‌شود.» اگر اپرا در آن زمان به حرف تهیه‌کنندگانی که می‌گفتند او برای دنیای تلویزیون ساخته نشده گوش می‌داد و رویاهای خود را کنار می‌گذاشت، دنیا یکی از بهترین انسان‌های خیرخواه خود را از دست می‌داد.

این شما هستید که تعیین می‌کنید حرف‌های اطرافیانتان به بقا یا از هم پاشیدن اهدافتان ختم شود. بنابراین در مورد اولویت‌بندی نظرات دیگران بسیار با دقت عمل کنید. همیشه اولویت اول را به صدای درونی خود بدهید زیرا تنها شما هستید که می‌توانید رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

دومین نکته این است که در انتخاب اطرافیان خود دقت کنید. دانش افرادی که با شما در ارتباط هستند تأثیر زیادی روی توانایی‌ها و افزایش قدرت تأثیرگذاری‌تان دارد و این دو مورد نقش پررنگی در موفقیت افراد بازی می‌کنند.

همیشه افرادی هستند که سعی می‌کنند نگرش و نظر منفی خود را وارد ذهن دیگران کنند و باید نادیده گرفته شوند. کسانی که همواره به نظر دیگران گوش می‌دهند هیچ اختیاری روی تصمیم‌های خود ندارند. برای چیزی که می‌خواهید تصمیم بگیرید و آن را به واقعیت تبدیل کنید.

success

 

ماندگاری: تلاش مداوم برای ایجاد ایمان ضروری است

همان‌طور که انصراف دادن راه قطعی شکست است، ادامه دادن نیز یکی از مطمئن‌ترین راه‌های رسیدن به موفقیت است. برنده‌ها همیشه به دنبال دلیلی برای پیشرفت هستند و برای موفقیت در هر کاری تلاش می‌کنند. نیروی دریایی آمریکا یک عبارت معرف دارد: «هر بار زمین بخورم دوباره برمی‌خیزم. من از تمام قدرت خود برای محافظت از هم‌تیمی‌ها و تکمیل مأموریت استفاده می‌کنم. من هیچ موقع دست از مبارزه برنخواهم داشت.» افرادی که به مأموریت خود پایبند هستند در میدان مبارزه تحت هیچ شرایطی دست از تلاش برنمی‌دارند.

خواستن، نقطه‌ی آغاز تمام دستاوردها است و پایداری عمل توسط شدتِ خواستن تعریف می‌شود. تمام شکست‌هایی که در راه رسیدن به هدف رخ می‌دهند باید در شعله‌های میل و آرزوی رسیدن به هدف اصلی نابود شوند. ناگفته نماند سلامت جسمی و روانی نیز باید جدی گرفته شوند. به‌عنوان مثال اگر در پایان هر روز احساس پیروزی نمی‌کنید شاید به غذای سالم‌تر، خواب بهتر و ورزش بیشتر احتیاج دارید. از زمان خود نهایت استفاده را ببرید، از مسائلی که باعث حواس پرتی می‌شوند دوری کنید و با دوستانی که انرژی مثبت دارند بیشتر در ارتباط باشید.

سارا بلیکلی (Sara Blakely)، بنیان‌گذار شرکت Spanx فعال در زمینه‌ی لباس‌های تناسب اندام برای پیدا کردن کارخانه‌ی مناسب برای تولید طرح‌هایش مجبور شد به کارولینای شمالی سفر کنید. او در آن زمان تنها ۲۹ سال داشت و باید با کارخانه‌داران باتجربه برای تولید لباس‌هایش صحبت می‌کرد و ایده‌ی خود را به آن‌ها توضیح می‌داد. هیچ‌کس مایل به همکاری با او نبود و همه ایده‌اش را نادیده می‌گرفتند اما این باعث نشد از کارش منصرف شود. او روی نظر خود پافشاری کرد و آخر هفته‌ها هر تعداد تولید‌کننده که می‌توانست را ملاقات می‌کرد. در نهایت مأموریت او شکست خورد و به خانه بازگشت تا با یک طرح دیگر رویای خود را به واقعیت تبدیل کند. دو هفته بعد یکی از کارخانه‌داران با او تماس گرفت و گفت زمانی که طرح او را به سه دخترش نشان داده حسابی از ایده‌ی او استقبال کرده‌اند. ایده‌ای که از طرف صاحبش پیگیری شده بود نتیجه داد و بلیکلی را تبدیل را به جوان‌ترین میلیاردر خودساخته‌ی دنیا کرد.

 به یاد داشته باشید افکار منفی، مغزی که با افکار مثبت پر نشده باشد را تصاحب می‌کند. افراد موفق در هر صنعتی این واقعیت را می‌دانند و بهترین فرصت برای رسیدن به موفقیت را برای خود ایجاد می‌کنند. حتی اگر شکست‌های موقت به برنامه‌ریزی مجدد احتیاج داشته باشند، این افراد هرگز تسلیم نمی‌شوند. درنتیجه شکست‌های موقت را به پیروزی‌های بلندمدت تبدیل می‌کنند.

success

 

بینش خودکار: واسطه‌ای برای تأثیرپذیری ذهن ناخودآگاه

زمانی که قدرت ذهن را درک کنید، قدرت بی‌نهایت را تجربه خواهید کرد. با استفاده از قدرت ذهن نه تنها می‌توان قوانین بازی را به نفع خود تغییر داد بلکه می‌توان زمان حال، آینده و گذشته را نیز کنترل کرد. از آنجایی که ذهن ناخودآگاه از بی‌علاقگی و بی‌تفاوتی الهام نمی‌گیرد درنتیجه معتقد است هر موفقیتی که در زندگی می‌خواهیم کسب ‌کنیم باید از طریق احساسات و باورها به ناخودآگاه مغز منتقل شود. بینش خودکار، واسطه‌ی بین ذهن هشیار و نیمه هشیار است که می‌تواند به کمک محرک‌های مناسب دستکاری شود.

هر انسانی روی افکار خود کنترل کامل دارد. ما زندگی را به کمک پنج حس تجربه می‌کنیم. این حواس به شکل افکار در خودآگاه ما وارد می‌شوند و سپس تصمیم می‌گیریم آیا وارد ناخودآگاه شوند یا خیر. اما اغلب مردم روی تقویت این توانایی کار نمی‌کنند و از هیچ فیلتری برای ورود افکار به مغزشان استفاده نمی‌کنند. با این حال عده‌ی کمی که این کار را انجام می‌دهند موفقیتی فراتر از تصور را تجربه می‌کنند.

تصور کردن آرزو مانند پر بودن حساب بانکی، یک کسب‌وکار موفق یا یک ازدواج بادوام به تنهایی کافی نیست. به طور واضح مشخص کنید چه می‌خواهید و آن را در مالکیت خود احساس کنید. مسیر حرکت تمامی کارهای خود را به سمت نزدیک شدن به هدف اصلی تنظیم کنید. حداقل دو بار در روز آرزوهایی که نوشته‌اید را با اعتمادبه‌نفس کامل و بلند بخوانید.

در تمرین بینش خودکار فرد باید ذهن ناخودآگاه خود را به انتخاب بین برنده شده یا باختن مجبور کند. موفقیت را طلب کنید، انتظارش را بکشید و اجازه دهید دنیا راه رسیدن به آن را نشان دهد.

 

منبع : زومیت